Boden en liten stad i Norrbotten

Våra närmsta grannar är en stor familj och muslimer. Den 19 åriga flickan i familjen var den första som glatt pratade med oss första dagen vi flyttade hit.
Hon berättade att hon varit i Sverige på skolresa, flickan lovade  ivrigt att hon skulle söka fram passet för att visa oss stämplarna som faktiskt intygade att hon varit i Sverige.

Ca 2 veckor gick och igår kom brodern en kille på dryga tjugo och flickan Nuzla fram till mig med några papper i högsta hugg, se här sa brodern min syster har varit i Sverige, Stockholm och i Boden!

2007 så hade några ungdomar här på Sri Lanka blivit utvalda till att få åka till Sverige, resan bekostades av BRIS och Barnombudsmannen, ungdomarna besökte Stockholm, Luleå(Teknikens Hus), Gammelstad och polarcirkeln i Jokkmokk.

Nuzla visade mig certifikatet som intygade att hon besökt "The Artic Circel".Vad är detta för papper, vad betyder det frågade hon?
Bor man nästan på ekvatorn så har man förståligt nog ingen koll på polcirkeln!

Med hjälp av datorn så hittade jag värdfamiljen i Boden, familjen hade för 2 månader sedan lämnat Boden och flyttat till Göteborg. Under gårdagen knöt jag kontakt med familjen med hjälp av Facebook, nu har alla parter bytt adress med varandra och ny kontakt har knytits mellan dom, underbart och kul!

Igentligen är detta en rätt osannolik historia men slumpen och ödet ville något annat, en okänd person korsade min väg och det blev ett möte som gladde flera personer!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken solskenshistoria!! Är det inte underbart med denna it-värld. Hur gjorde man förr? Allt är ju mycket lättare nu. Vilket jobb du gör :) Fantastiskt.. Vilket lycka för alla :) Kram

2010-07-22 @ 06:59:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0