Handla blommor på djuraffärn.



Åkte tuktuk till huvudgatan 200 rupis(14 kr) för en liten tur, hann med både matinköp och hittade dessutom några blommor. Trafiken är kaotisk, cyklar, bilar och galna busschaufförer som verkligen tycker sig äga vägen!
På det dessutom en drös med lösa hundar och ibland även någon helig ko.
Dessutom så tycker många om att titta på den vita kvinnan och då uppkommer ibland vissa trafiksituationer!


Skulle köpa lite middagsmat, men en levande höna eller tupp var inte det jag tänkt mig!



På djuraffären fanns blommorna som jag ville ha, gerberna för 12 kr, bouganvelia för 3,50-7,00 kr helt otroligt för en växtälskare som mig!

I djuraffärens sortiment fanns även en underbar valp som levde i en stål bur. 3000 rupis(210 kr) och valpen skulle vara min.


Kommentarer
Postat av: eva

påminner väldigt om Jakarta, speciellt trafiken, fullständig kaos för oss västerlänningar fast samtidigt väldigt spännande

2010-07-15 @ 06:36:17
Postat av: Kajsa

ååå mamma köp valpen =D

2010-07-16 @ 17:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0