Colombo

Under åren så har det nog blivit ett tjugotal huvudstäder som jag besökt, efter att jag nu har 2 dagar i rad besökt huvudstaden Colombo så kan jag diplomatiskt säga att den staden hamnar inte högst på min lista över vackra städer. Vi har åkt med chaufför, detta ett måste för det finns inget samlat centrum i Colombo.

Kan däremot verkligen rekomendera lunch på lilla mysiga Cotton Club och ett beök på galleri och butik Baarfoot.
Pegasus figuren i plåt skulle jag gärna ställa i mitt vardagsrum, men den var inte till salu.

Besökte även varuhuset Odell där dom har fina västerländska kläder till väldigt bra priser.

Köpte en fin guidbok igår, tror dessutom att den är billigare(1800 rupis, ca125 kr) här än i Sweden.
Dessutom servettringar och servetter för ca 150 kr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0