Packar hjälpsändningen som ska till klostret

Flickorna på klostret:

Förhoppningsvis så hinner vi lämna över dom engelska skolböckerna till klostret den här veckan, tack Lillemor för alla böcker som du skickat!
Dottern och jag var igår ute i Negombo City och köpte trosor, kritor, pennor, sudd och en stor bunt med block, material som vi ska lämna över till nunnan Susanna och alla flickorna som bor där på klostret. Vi köpte även stuvbitar av tyg som flickorna eller nunnorna kan sy upp kläder av.
Flickorna har jag tidigare i min blogg berättat om, läs gärna inlägget som finns i julimånads mapp eller klicka på länken nedan. Innan vårt besök ska vi komplettera vår gåva med menstruationsskydd och övriga hygienartiklar.

Jag kommer även att ha med en vän(lärare och lyxhustru) som jag ska försöka övertala att hon ska börja undervisa som volontär på klostret. För det är ju så här att det bästa vi kan ge är utbildning till dessa otroligt utsatt flickor.

http://srilankainmyheart.blogg.se/2010/july/elen-till-klostret-kostar-500-kr.html

Munkklostret:

Min plan är också att besöka ett väldigt fattigt munkkloster som ligger ca 10 mil norr om Negombo.
I december besökte en bekant munkarna som tar hand om ett stort antal fattiga och föräldralösa pojkar. Vår bekant hade med sig handdukar. Dessa delades ut till pojkarna som i vanligt fall efter tvätt var vana att soltorka sin kropp. Många av pojkarna saknar skor och fattigdomen är enorm och så svårt stundtals att kunna förstå och ta in i sitt sinne.

Hos munkarna bor bla. en treårig pojke, vars pappa sitter i fängelse pågrund av mord. Pappan har slagit i hjäl mamman och sitter på livstid.Pojkens systrar har släktingar tagit hand om och pojken har man gett till munkarna.

Vill du var med och sponsra munkklostret eller flickklostret? 
Hör då av dig till mig, min plan är att köpa skor, kläder, block, förbrukningsmaterial, underkläder och sedan lämna över sakerna direkt till barnen (alltså ingen penninghantering direkt till klostren).
[email protected]

Tyg kostar  12 kr/metern
Tandborste  3 kr
Anteckningsblock 2 kr
Kritor 6 kr
Trosor 3 kr
Mensskydd 6 kr
Tvål 4 kr
Handdukar 6 kr





Trackback
RSS 2.0