Nu börjar jag fatta varför jag ska ge Colombo en chans!

Vår muslimska granne hälsade på igår, jätte duktig på Engelska och dessutom trevlig.
Han jobbar inne i Colombo, ibland så åker han till Malaysia på inköpsresa. 30 kg varor får han med sig tillbaka till Sri Lanka, 30 kg som består av kläder som han köper i China Town i Malaysia och säljer i Colombo.
För ca 700 kronor reser man med www.airasia.com till Malysia, måste åka när jag åter är på plats här på ön.
Väl på plats i Malaysia rekommenderade han hotellkedjan www.stayorange.com en hotellkedja som bla finns i Malaysia, ca 120 kr för en natt! A/C och rent och snyggt.

Min muslimske vän lärde mig att i Colombo så finns det 15 områden, områden utan namn bara nummer 1-15.
Det området ett där han jobbar finns shopping, några elektronikgator, en gata med bara skor Malibahstreet, nummer 3 med kläder och textilier. Även en gata med fashion!-spännande måste utforskas inna min hemresa.

Till veckan åker jag till område 1, rapport kommer!

Ställena som jag besökte i Colombo ligger tydligen i område 8, det finaste och det dyraste kankse inte min grej, jag som gillar att göra klipp.

Under mitt senaste besök i Colombo blev jag förälskad, förlåt Janne men den här kille tog en del av mitt hjärta en
Munk i Terracotta 1 meter hög och knubbig, faller ofta för dom egenskaperna!! när jag såg honom sa jag:den kille ska bo hos mig, kosta vad det kosta vill!




Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, vad kostade det?? Hur mycket som helst för en sån snygging:) :) Förstår dig precis, precis som "handen" som bor hos mig.

2010-07-23 @ 22:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0