Vad kostar det?

Det är stor skillnad mellan turistgatans priser och priserna på den lokala gatan.
Sen finns det priser för Lankeser och för västerländska kvinnor som jag med vitt skinn!

Köpte igår en avokadoplanta tyckte att jag då gjorde ett klipp betalade endast 20 kr.
Min trädgårdsmästare skrattade och sa white skin price du skulle ha betalat hälften!

Här köper man ett kilo kyckling för 20 kr.
Biff för 40 kr.
Nescafe samma som hemma i Sverige
1 kg avokado 3-4 kr!
På ön växer det inte apelsiner eller äpplen dom importeras från andra länder och kostar därför nästan som i Sverige.

Bilen som Janne åker till jobbet med är Japansk och 10 år gammal, kostar ca 100.000 kr.


På Sri Lankas största klädkedja Un Limited kostar en herrskjorta ca 125 kr, en blus runt 50 lappen.


Vandrade på stranden och handlade en påse med super goda kryddade chips för drygt en krona.


Ovädret drog plötsligt in och det var bara till att kasta sig in i en tuktuk och ta skydd från regnet.



Tuk tuken hem kostade ca 10 kr.


Kommentarer
Postat av: Carina K

Tjena Bruden!vilket fantastiskt hus å trädgård,de vill jag se mera av.

2010-07-21 @ 19:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0