Sri Lanka tid

Spisen är strömförande!!!




Vi ringde husägaren som skickade en elektriker.
Elektrikern kom cyklande på en rostig cykel och med 3 verktyg i en plastpåse. Mannen inser vilket vi redan gjort att hela spisen med tillhörande ugn är strömförande.
Elektrikern tar villligt emot bananerna som jag bjuder på och lovar att komma tillbaka dagen efter.
4 dagar senare kommer han återigen cyklandes barfota med sina verktyg i plastpåsen, drar en elkabel från kontakten och talar o att nu"Mam" är allt fixat!(se bild).

Huset är inte jordat-jisses amalia, jag ska nog skriva ett testamente-Kajsa min dotter du ärver alla mina glasdjur, Magnus min son du får min monark cykel, Jan du kan ta björkveden! Ingela och Birgitta ni får alla mina skor.

Skämt åssido, byggnormerna är inte som i svedala-det finns en rolig historia om hur Paradiset ska skötas-
Italienarna ska inte stå för ordningen, finnarna ska inte hålla på med skönsången,irakierna ska inte vara fredssamordnare, svenskarna ska inte stå för underhållningen, engelsmännen ska inte laga mat och då kan jag tillägga Sri Lankeserna ska inte fixa elsäkerheten och tidhållningen i Paradiset.
När någon här på ön säger jag kommer snart/eller det här är klart om en timme, då vet man att nu snackar dom om "lankatime", snart är i morgon och klart om en timme kan vara nästa vecka i bästa fall.


Kommentarer
Postat av: Anna

Du får ta en kurs i ellära så kan du fixa det själv :)

2010-11-30 @ 10:06:28
Postat av: Pia

Hahaha, later som Dubai! Saturday morning betyder nodvandigtvis inte kommande lordagmorgon utan kan i stort sett vara vilken lordagmorgon som helst, de nastkommande veckorna/manaderna/aren....

2010-11-30 @ 12:50:18
URL: http://www.exPIAtriatewife.blogspot.com
Postat av: Maria

Ser farligt ut det där!!

2010-11-30 @ 14:53:00
Postat av: Birgitta

Ulf sa att tvättmaskinen är ännu farligare pga avsaknad jordning! Om inte spisen är jordad så är säkert inte tvättmaskinen det heller. Var försiktig!!

Jag skiter i skorna men okey om du inte behöver dom så tar jag gärna dom...

Kramar i mängd!

2010-12-04 @ 22:20:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0