En tidig morgon i Negombo

Travar iväg var och varannan morgon och försöker då att hitta nya vägar och områden här i Negombo.
Ser och möter många mäniskor på mina rundor, många pratar med mig på enstavig engelska, Hello mam were you going, were you from?
När man då svara jag är på väg hem och att jag kommer från Sverige, då får man ofta ett stort leende tillbaka. Ibland händer det att folk svarar och säger "min syster bor i Sverige eller jag kommer ihåg alla svenskarna som var här på 70-talet med Club 33".
När min son var här pratade en cyklande lankes med honom på bruten svenska, mannen frågade några saker och avslutade med att säga: Ha det bra och hälsa kungen och drottningen!

Här kommer några bilder från gårdagens promenad.



Här använder man paraply som solskydd.
Eller varför inte skydda sig mot solen med en Sari?



Mötte en tuk-tuk som sålde fisk.
Jag tycker det ser ut som akvariefisk och tänker på filmen "En fisk som hette Wanda".















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0