Goda råd är dyra

En av de få saker som vi tog med till ön var en låda med pocketböcker, men även en mixer och en TV. Vilken packning kan man tycka för en flytt till andra sidan jorden.
Jag funderade ofta i början av min vistelse på hur jag skulle ransonera och därmed få böckerna till att räcka ända till sista veckan i mars när min returbiljett är bokad.
Men efter kontakt med "mitt" bibliotek i Bålsta så förstog jag att böcker inte skulle bli någon bristvara, nu läser jag på datorn eller lyssnar med hjälp av densamma. Älskar alla dessa tekniska under som underlättar livet.

E-tjänsten är enkel att använda och dessutom gratis.
Jag går till Bålsta bibliotekets hemsida, knackar in lånekortsnumret och därefter väljer jag bok!
Detta är ett gott råd till dig som redan bor eller ska flytta utomlands, kolla med ditt lokala bibliotek och du behöver aldrig vara utan svenska böcker.

Lyssnar just nu på 100-åringen som klev ut genom fönstret och försvann. Rörig, rolig och fantasifull.
         

Har även hunnit med boken om sveriges kung och därmed fått insikt i hans vidriga kvinnosyn.

https://www.elib.se/library/default.asp?lib=107

Kommentarer
Postat av: Anna

Här läst den boken(100-åringen) nyligt, den är superbra:)

2010-12-10 @ 15:01:38
Postat av: Annanym

prova arto paasilinnas böcker, de är roligare skrönor än 100..

2011-12-27 @ 14:09:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0