Bor i Dalupotha...

...men inte tusan kom jag ihåg vad området hette, satt i en tuktuk helt ensam och kom inte ihåg vart jag bodde!!!!
PANIK....
Föraren tittade på mig och sa, Mam, you live in Dalapotha.

Ibland känns det helt okey att alla känner den "vita tanten" och dessutom vet var hon bor.
Folk har verkligen koll på oss, vi är så få västerlänningar här så det kan nog vara rätt så enkelt för dom.
Här i Negombo så är det få turister, kanske för att SMHI säger att det regnar här på paradisön?
Vädret är superskönt, varmt och fuktigt men så är det när man är så här nära ekvatorn som vi är.

Våra nyfunna vänner från Vislanda i Småland har åkt hem, bor vi kvar här julen 2011 så kommer vi att träffa dom igen, annars kanske det blir en kopp gevalia i Vislanda?!

Här kommer en bild på gatan där smälänningarna Helene&Micke bor:



Åkte helt fel tidigare i veckan, var bjuden på lunch hos en svensk/brasilianks familj här i Negombo.
Mannen tillhör samma företag som Janne jobbar åt.
Hans fru bjöd mig på lunch-jag lyckades klanta till mig och blandade ihop husnummret, sa till tuktuk föraren 27, men det skulle vara 72! whoops va vi snurrade på gatorna i Ettukala.
Fram och tillbaka, upp och ner på gatan, föraren frågade flera personer men ingen hade hört talas om hus nummer 27!
Jag stog på mig, jag visste ju som vanligt att Jag hade rätt! Ack Ack så fel jag hade(brosan!-ja vet att du säger-så djäkla typiskt Maria).

Hittade en däckverkstad där fyra man och en kvinna höll på med ett däckbyte.....aha....den vita mannen utan hår och glasögon han med bil och chaufför...aha..han har en vit kvinna och bor på 72.

Ååå visst tusan var det så!
Här kommer en bild på Luli och Bennys grind som leder in till deras hus (på bilden syns deras housemaid).
30 minuter senare så åt vi en underbar lunch.


Kommentarer
Postat av: Maria

Hihi, jag säger nog också typiskt Maria, hon ska alltid ha rätt(J är ju likadan, som du vet :))Är det skorpioner ni kallas eller??

Det är så kul att läsa din blogg varje dag, få ta del genom ord och bilder.

När tänker du anlända Krägga igen? Aldrig eller :)

Kram

2010-07-23 @ 12:07:15
Postat av: CARINA

Hihi...Det låter som en helt normal företeelse för en kvinna med 100 järn i elden. KRAM <3

2010-07-23 @ 12:12:01
Postat av: RolfPeterIngvar

Ser underbart ut. Dock tyar m-gren å det värsta vad gäller väderleken. Svettas ymnigt i +21 och 30%fukt.

Ormar inte mitt liv - hälsa Janne att han har en livsuppgift att hålla dem från dig! Faan vad bra du skriver - kontakta en svensk tidning bums o bli deras lokala Dalupothakorrespondent! Kram PM

2010-07-23 @ 12:45:09
Postat av: BV

Både för och nackdelar med att alla vet vart man bor.

2010-07-23 @ 14:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0