På vår gata i Negombo har vi många små butiker!



Det här är närbutiken som profilert sig på bananer. Den långa gröna som du ser i mitten av bilden ger hälsa och långt liv den kostar 12 kr/st och är svår att få tag på. På ön växer ca 20 olika sorters bananer.



Nystartad butik på gatan med King kokosnötter, kokosnöten som sägs vara hälsosam som dryck.



Blomsterbutiken.



Här köper du nationalrätten rice and curry!
Med kyckling 7.80 kr eller med fisk 7.20 kr.




I den här butiken hyr du tygblommor till ditt bröllop.



Ytterligare en fruktaffär med två kvinnor i klassisk lång kjol.



Killen med cykeln säljer nötter och chips.



Den här tjejen säljer fisk på vår gata, jag tycker det ser ut som spigg!



Om du korsar järnvägsspåret så kommer du till järnaffären.



Lergodsaffären som fins mitt i Negombo centrum.
Oglaserat porslin är en ren hälsofara!



Här på ön gillar man skyltar.



Tårtleverans till kondiset i Negombo City.



Här finns det fortfarande chans för dig som är sugen på att köpa en egen trampsymaskin.

Kommentarer
Postat av: Annelie - Singapore

Kokosdryck, är jättenyttigt som vätskersättning och inga kolhydrater :).

Många barn skulle dö i länder där man inte har tillgång till vätske-ersättning men istället dricker de kokosvatten vid magsjuka.

2011-01-25 @ 09:42:41
URL: hhttp://sandberg2singapore.blogg.se
Postat av: Johan

Hej, är lite off topic här men jag undrar om jag skulle kunna få hjälp med en sak. Min fru är adopterad från Sri Lanka och har sitt födelsenamn som mellannamn. Jag söker febrilt på nätet för att ta reda på vad namnet betyder, men jag har ingen lycka. På detta sätt halkade jag in på din blogg, och jag måste säga att det var spännande läsning. Men min fråga är nu om du möjligtvis kan tänkas veta vad hennes namn betyder? Jag vet att det är en rejäl chansning men jag börjar bli lite desperat nu. Hon heter Kanchani, och det hon har fått höra är att det eventuellt ska betyda elefant, men jag tänkte jag skulle dubbelkollla det hela.

Oerhört tacksam för all hjälp jag kan tänkas få!



Mvh, Johan Sundberg

2011-01-25 @ 11:20:50
Postat av: Ingela Malmgren

Hej

Varför öppnar inte du ett stånd och säljer tex palt :) Skoj att hänga med vad som häder runt dig.Leveransen till din Mor närmar sig mycket nu Kram

2011-01-25 @ 22:03:13
Postat av: carina

Hm. 12 kronor stycket, kan vara värt varje öre. KRAM

2011-01-26 @ 17:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0