Dax att möta skräddaren

Att köpa tyg här på ön är så billigt!
Igår inhandlade jag på CIB i Negombo 5 meter klänningstyg för 84 kr! Köpte dessutom tre dragkedjor för totalt tre kronor på en annan butik, för här köper du tråd och dragkedja på ett ställe och på ett annat tyget.
 



Och idag ska jag då träffa skräddarn som ska sy upp tre nya sommarklänningar. Enklast tycker jag är om man har med ett plagg och lämnar som mall.

Vår skräddare nere i Negombo har nu till min man, släkt och vänner sytt upp ett 20-tal herrskjortor med bra resultat, i mappen november finns det en bild på en av dom poppigare skjortorna som producerats.





Butiken som säljer tråd, penslar, tygdekorationer, fliselin och dragkedjor den butiken ligger på Main Road och är i stort sett bara ett hål i väggen.







Kommentarer
Postat av: Birgitta

Jag kanske tar med mig en linnejacka som är en utsliten favorit, så får dom sy upp medan jag är i söder? Det är en idé jag fick nu!

Kram/B

2011-01-23 @ 16:24:26
Postat av: Anna Sandström

Vilket tygparadis!!!!!!!!

2011-01-24 @ 19:49:55
Postat av: Annelie - Singapore

Du får visa upp resultatet sedan med dig som modell!

Väntar med spänning.

Själv ska jag låta sy upp en klassisk kinesklänning här och jag tror att den ska vara i min favoritfärg lila.

2011-01-25 @ 03:43:19
URL: hhttp://sandberg2singapore.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0