Raggen reste sig på riktigt!

Påtal om det här med fadderverksamhet......

Vi mötte för några veckor sedan en man från den södra delen av Stockholm, mannen berättade en historia som fick mig att resa ragg på riktigt!

Mannen berättade följande: I fjorton år har jag och min fru skickat pengar till en flicka här på Sri Lanka,
tvåhundra kronor varje månad. Nägra gånger per år eller åtminstonde till jul så har vi skickat med ett brev och ofta då även till jul satt in en extra slant på organisationens konto. Det har även hänt att vi har fått brev från flickan.

I år så bestämde vi oss för att resa hit till Sri Lanka, vi hade bland annat packat med oss en begagnad bärbar dator som vi ville överraska flickan med. Flickan har i dom sista breven berättat att hon vill fortsätta att studera till läkare.
När vi väl var på plats på Sri Lanka åkte vi genast till det område där organisationen fanns för att få hjälp med att lokalisera flickan. Tyvärr så fick vi ingen kontakt och dom som vi pratade med talade om att ett möte var helt omöjligt att arrangera!
Men med hjälp av lokalbefolkningen så lyckades vi hitta den 18 åriga flickan som visade oss våra brev där någon använt svart tuschpenna och strukit valda avsnitt.
Flickan berättade att hon i 14 års tid endast en gång per år och då till jul, fått tvåhundra kronor och inget annat.

Vad som är sant eller osant får du som läsare själv avgöra.
Lämna gärna dina egna erfarenheter kring det här ämnet i kommentarsrutan här nedanför.

Kommentarer
Postat av: Ulla

Vi var väldigt tveksamma till dom brev som vi fick från vårt fadderbarn i Afrika, hade organisationen skrivit dom eller?

Jag tror att det mesta av pengarna försvinner till dom som har organisationen.

2011-01-28 @ 10:51:00
Postat av: Eva

Min kompis i Thailand gäller några av "barflickorna att skicka tiggarbrev till männen som köpt tjänster av dom. Min kompis är duktig på engelska, hon skriver ett tiggarbrev det ända dom ändrar är namnet i rubriken.Hon hjälper 7-8 tjjejer åt gången.



Sweet Gösta you are the best, please send me some money my mam is sick....



Och männen skickar då genast pengar!

E

2011-01-28 @ 10:55:10
Postat av: Lena

Jag är inte det minsta förvånad. Skulle vilja ge pengar till "goda saker" men gör det inte för att man gång på gång får veta att det mesta hamnar i fickan på fel person, synd.

2011-01-29 @ 23:52:47
Postat av: Lena Larsson

Tycker du ska skriva vilken organisation du syftar

på. Nu blir alla som lägger ner arbete och hela sin

själ för att hjälpa fattiga medmänniskor misstänkliggjorda. Det finns seriösa människor också.

2011-02-05 @ 19:40:05
Postat av: JKJ

Jeg vil gjerne vite hva denne organisasjonen heter. Min e-mail er: [email protected]



Takk !



JKJ

2011-02-06 @ 19:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0