Njut som jag gör!

Måste bara dela med mig av "mina" elefantbilder. Om jag bara fick välja en sak som jag skulle se här på ön, så skulle jag utan tvekan välja elefantparken Pinnawala.
Läs gärna mitt tidigare inlägg som du hittar i julimappen här på bloggen.

Vid mitt tredje besök i parken så fick vi träffa en treveckor gammal elefantbaby, sådana ögonblick gör att man nästan känner sig små religiös.


Elefanter och mera elefanter
.
Om du ska besöka parken så är det följande tider som gäller:
Parken öppnar kl 8.30, entren kostar 2000 rupies ca 120 kronor. Ser dom att du har en kamera med dig så får du eventuellt betala för att ta in den i parken.
Klockan 9.15,13.15,17.00 flaskmatar man två elefantungar.
10.00 och 14.00 badar elefanterna i floden.
Vid förra besöket blev det inget bad pga dom kraftiga regn som varit under november månad. Vattennivån var då alldelens för hög i floden.



Jo du ser rätt, de är jag som klappar den tre veckor gammal elefantbaby!





Brottningsmatch!



Babysim får en helt annan innebörd när man får vara med och se det här.




Efter badet kräver huden en lerinpackning!




Elefanten Sama under kriget trampade på en landmina, men tack vare parken lever denna kämpe vidare och är en tongivande personlighet.



Radja är den ståtligaste och största elefanten, hans ålder sägs vara 67 år.


Kommentarer
Postat av: Annelie - Singapore

Vilka härliga bilder och babyelefanten helt underbar!

2011-01-18 @ 08:26:46
URL: http://sandberg2singapore.blogg.se/
Postat av: Terese

Hej!

Måste bara säga -vilken fantastiskt sida du har! :)

Vi skall åka 3 februari till Sri Lanka och din sida är guld värd!

2011-01-18 @ 17:41:03
Postat av: katja

Vilka fina bilder! Va fint att elefanten som gick på en landmina har fått det bra! Hoppas jag får möjlighet någon gång att besöka elefantparken.



Glad jag blir att du blir glad av att läsa bloggen min. Och jag håller på att skriva en kokbok, men det tar sin lilla tid. Mest för att jag, ärligt talat, varit ganska slö. Fast har tagit tag i det ordentligt nu! Så förhoppningsvis kommer det en riktig Kaffekokarkokbok snart. :)



Kram Katja

2011-01-19 @ 10:14:07
URL: http://kaffekokarkokboken.blogg.se/
Postat av: Monica Skibdahl

Hej !

Härliga bilder ! Jag och min sambo kom hem igår från Sri Lanka , med sådär flere hundra elefantbilder från Pinnawala , men även från en annan "park" eller egentligen ett rehabiliteringscenter , Millenium elephant foundation, c 10 min från Pinnawala. Där kan du rida barbacka på lugna! elefanter , du kan tvätta dom med kokosnötsskal i floden , mata dom , och bara njuta !!!!! Underbart!!! Du kan även jobba där som volontär ,du hittar mer info på nätet! Mitt stora intresse för elefanter , som jag alltid haft , beror troligtvis på att jag varit elefant i mitt tidigare liv ,, eller en indisk

prinsessa!!! Hahaaa!!!!! Glada hälsningar , Monica

2011-03-25 @ 21:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0