Problematiken med fullmåne




Många med mig känner när det är fullmåne, min kompis Bettan i Ajmojokk du vet precis vad jag menar!

I det här landet är Poya-dagen, fullmånedagen en dag när nästan alla är lediga. Fantastiskt tänker säkert ni som läser det här det måste vi införa i Sverige.

Min svenska vän här på ön har skrivet ett bra beskrivande inlägg om alla dessa religösadagar.
Klicka på länken och bilda dig en egen uppfattning.
http://papayatillfrukost.blogspot.com/2011/02/23-helgdagar.html

Kommentarer
Postat av: cecilia

Hej!



Vilken härlig blogg du har. Får man fråga hur länge har ni varit bofasta i srilanka? Jag har egna funderingar på flytta dit iaf stanna för en längre period i landet. Skulle vara mycket intressant att dela tankar och känslor med dig. Hälsningar från Cecilia Lindberg

2011-03-10 @ 17:36:47
Postat av: TinTin

Ska tänka lite extra på dig nästa Poya.

Håller med om att din blogg är bra!

//TinTIn

2011-03-27 @ 16:10:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0