Strejk

Vid mitt sista besök i Colombo hamnade vi mitt i en vild strejk. Personalen från Medical Ministeriet hade ställt sig ute på gatan och med banderoller och slagrop krävde dom högre lön. En arbetare har ca 800-1500 kronor i månaden.
Tog en långpromenad inne i Colombo och mötte då på ett antal uteliggare för fattigdomen och missären syns tydligt i Colombo.
Några bloggläsare har frågat om landet är handikapanpassat, mitt svar är Nej här finns knappt rulltrappor eller hissar, trottoarkanterna är hööööga och för gångare är det på många ställen knappt någon plats att gå på.
På ett av dom mer kända varuhuset finns en rulltrappa som går upp men det finns ingen som går ner!


Första gången jag ser en knapp vid ett övergångsställe, men vem vågar trycka?




Kommentarer
Postat av: Emmy

Spännande bilder! Jag var i Bangladesh för ett par år sedan och det ser ut att påminna en del om du har det! Kram

2011-03-09 @ 05:38:09
URL: http://blogg.amelia.se/bortabrabloggen/
Postat av: åsa

Vad härligt och intressant ni verkar ha. Vi var till Sri lanka i februari . Reste runt i 3 veckor på egen hand , underbart. Vi vill bo där , har du tipps på hur man kan jobba där?Vad gör ni?



hälsn. Åsa

2011-03-10 @ 09:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0